Einladung: IN ARBEIT

Vol. 4
IN ARBEIT

September 2013 bis Januar 2014
Sara Mejia Kriendler | Junya Oikawa | Emese Benczúr

Das Magazin4 – Bregenzer Kunstverein lädt Sie und Ihre Freunde herzlich zu ›IN ARBEIT‹ ein und führt damit das auf zwei Jahre angelegte Projekt ›six memos for the next …‹ fort. In diesem langfristigen Prozess kuratiert ein sechsköpfiges Team Inszenierungen und Ereignisse jenseits traditioneller Ausstellungsformate. Das Magazin4 wandelt sich in einen Experimentier- und Dokumentationsraum für neue Formen der Kunsterfahrung. Im bisherigen Verlauf des Projekts wurden unter dem Titel ›Verhau* Vol. 1–3‹ 50 Werke von 50 internationalen KünstlerInnen in unterschiedlicher Weise kontextualisiert. ›IN ARBEIT‹ stellt mit der Installationskünstlerin Sara Mejia Kriendler (*1983, USA) und dem Klangkünstler Junya Oikawa (*1983, Japan) zwei Positionen gegenüber.
Den Auftakt bilden am 4. Oktober ein Konzert Oikawas und ein erstes Stadium der Installation Kriendlers, die bereits ab Mitte September in den geöffneten Ausstellungsräumen und für Publikum einsehbar entsteht. In den Wochen darauf baut Kriendler die Installation partiell zurück. Oikawa reagiert auf diese Entwicklung mit einer neuen Komposition, welche sukzessive in die Inszenierung integriert wird. Im Januar erweitert die seit 1998 von Emese Benczúr (*1969, Ungarn) täglich fortgesetzte Stickarbeit „Should I live to be a hundred – day by day, I think about the future 1998–2069“ das Zusammenspiel.

Invitation: WORK AT PROGRESS

Vol.4
WORK AT PROGRESS

September 2013 until January 2014
Sara Mejia Kriendler | Junya Oikawa | Emese Benczúr

Magazin4 invites you and your friends to participate in a project entitled WORK IN PROGRESS which continues the previous “six memos for the next … ” originally conceived to cover a period of two years.
Within this new format, perceived as a long-term process, a team of six curators will engage in productions and events beyond traditional exhibition designs. The Magazin4 space will be transformed into a platform for experimentation and documentation of new forms of art experience.
WORK IN PROGRESS < will start out by juxtaposing two positions, those of installation artist Sara Mejia Kriendler (b. 1983, USA) and sound artist Junya Oikawa (b. 1983, Japan). This project will kick off on 4 October with a concert of Oikawa compositions, while audiences from 15 September may already view a first stage of Kriendler’s installation, as it emerges during its process of origination in the showrooms now open to the public.
In the weeks after the completion of the installation, Kriendler will partially be disassembling her work again. At the same time, Oikawa will respond to this development with a new composition, which will be, one-step-at-a-time, integrated into the overall production. By January, the embroidery work continued on a daily basis since 1998 and entitled „Should I live to be a hundred – day by day, I think about the future 1998–2069“ by Emese Benczúr (b. 1969, Hungary) will further expand the interplay of the artists.